Friday, February 19, 2010
Olympiahuumaa
Olen yllättänyt kaikki, mukaanlukien itseni, olemalla varsin innostunut Vancouverin talviolympialaisista! Ehkä se on, kun ei mikään lempiohjelma ole korvattu murtomaahiihdolla, niin voi suhtautua asiaan vähemmän nihkeästi. 800 kanavalla on tilaa.
Jääkiekkoa, sekä miesten että naisten, on tullut seurattua. Samoin lumilautailua, ja hiukan curlingia. Olen muutamana päivänä nököttänyt olkkarin sohvalla läppärin kanssa, tehnyt töitä, ja sivukorvalla kuunnellut selostusta. On muuten kiinnostavaa kuunnella selostusta englanniksi. Ne on jotenkin viihteellisempiä, kertovat tarinoita urheilijoiden lapsuudesta, ja tuntuvat tietävän urheilulajeista paljon. Suomessa urheiluselostus on joko hullua huutoa (a'la Mertaranta) tai sitten kuivakkaa Loton virallinen valvoja -tyyppistä monotoniaa.
Mutta mikä on olympialaisissa parasta? (Supertyylikkään graafisen ilmeen lisäksi, siis.)
MAINOKSET!
Tuntuu, että se, missä Superbowlin mainostauoissa hävittiin, olympialaisten mainoksissa voitettiin. Tässä suosikit.
Procter / Gamble: Celebrating Moms. (Käännös: urheilijoiden äideille, kisaajat ovat ikuisesti lapsia.) Tästä tulee aina tippa silmään.
Apolo Ohno, jenkkien pikaluistelun kultapoika ja julkkis, luistelee niin kovaa, että jää lähtee alta. En ikinä muista, mitä tässä mainostetaan, mutta se on visuaalisesti kiva.
Hauska, kerrankin ei siirappinen, mainos Coca-Colalta.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)



No comments:
Post a Comment